IZV skolēni dodas iepazīt MTAF un MLKF fakultātes

12. oktobrī 10. klases skolēni devās uz RTU iepazīt Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultāti (MTAF), kā arī Materiālzinātņu un lietišķās ķīmijas fakultāti (MLKF). Skolēniem bija iespēja redzēt, kā top studentu veidotie sacīkšu automobīļi, uzzināt vairāk par mehāniku, paviesoties organiskās sintēzes tehnoloģiju institūtā, iepazīt polimēru atšķirības un to dažādos pielietojumus. Dažiem skolēniem izdevās noskatīt iespējamās prakses vietas pētnieciskā darba veikšanai.

IZV 11. klases skolēni apmeklē baleta izrādi ”Pērs Gints”

23. septembra pievakarē  RTU IZV 11. klases skolēni ar programmas “Latvijas skolas soma” atbalstu apmeklēja baleta izrādi “Pērs Gints”. Izrāde notika Latvijas Nacionālās Operas Lielajā zālē un ilga 2 stundas 10 minūtes. Baleta sižeta pamatā – Henrika Ibsena slavenā drāma, kas tapusi 1867. gadā. Pirms baleta izrādes apmeklējuma skolēni literatūras mācību stundās diskutēja par H. Ibsena lugas galvenā varoņa Pēra Ginta dzīves līkločiem, par Solveigas uzticību, par lugā risināto problēmu aktualitāti mūsdienās. Ko nozīmē būt “’Esi tu pats?”, ikvienam bija sava interpretācija, sarunas izvērtās interesantas un spraigas. Un pēc baleta izrādes noskatīšanās diskusijas bija vēl spraigākas un garākas.  

 Izrāde izraisīja divējādas izjūtas, par tās saturu skolēni ilgi diskutēja. Daži vienkārši izbaudīja dejas un  mūziku, scenogrāfiju, baleta ideju,  citiem likās svarīgi salīdzināt baleta un lugas saturu. 

Izrāde atstās pozitīvas emocijas tiem, kam patīk modernā māksla, un tiem, kuru mērķis ir atklāt daiļdarba dziļo domu. 

Tas bija vērtīgs baleta izrādes apmeklējums, kā arī daiļdarbs “’Pērs Gints” lika pārdomāt par dzīves vērtībām un prioritātēm.  

Varvara Gromova, 11.klases skolniece  

IZV iepazīst RTU fakultātes

28. septembrī IZV 10. klases skolēni devās uz RTU iepazīt Arhitektūras fakultāti (AF), Būvniecības inženierzinātņu fakultāti (BIF) un Datorzinātnes un informācijas  tehnoloģijas fakultāti (DITF). Skolēniem bija iespēja redzēt, kā top projektu  maketi, uzzināt vairāk par betona ražošanu un robotu programmēšanu un izmēģināt jaunas tehnoloģijas. Kā arī visiem šķita noderīgi uzzināt par iespējām zinātniskās pētniecības jomā un studiju iespējām kādā no šīm fakultātēm.