Demokrātijas nedēļa Inženierzinātņu vidusskolā

Kartes stāstu konkurss skolēniem: Latvijas dabas un kultūras vērtības

Skolēniem bija iespēja parādīt savas kartes stāstu veidošanas prasmes, izmantojot ģeogrāfisko informācijas sistēmu (ĢIS) ražotāja Esri rīku ArcGIS StoryMaps. Veidojot kartes stāstu bija iespēja radoši izpausties, darbu papildināt ar attēliem, videomateriāliem un aprakstiem, ar kartes stāsta palīdzību pastāstot un parādot sev aktuālu stāstu par Latvijas dabu un kultūras vēsturi.

Kartes stāstu konkursa veicināšanas balvu – momentfoto kameru saņēma žūrijas komisijas augstāk novērtētais darbs vidusskolas grupā “Lībiešu krasta kultūras un dabas vērtības”, kuru izstrādāja 10. klases skolnieks Aleksis Ķeviņš.

Sveicam!

Ar konkursa darbu var iepazīties šeit:

https://www.gisbaltic.eu/lv-lv/resursi/konkurss

12. klase viesojas “Ziedoņa klasē”

2022.gada 1.aprīlī ar “Latvijas skolas soma” projekta atbalstu mums, 12.klasei, literatūras stundu laikā bija lieliska iespēja viesoties fonda “Viegli”  izveidotajā “Ziedoņa klase” interaktīvajā nodarbībā. Priecājāmies, ka šis pasākums vairs nebija tiešsaistē organizēts, bet gan paši atradāmies”Ziedoņa klasē” un varējām praktiski darboties, izzinot labāk I.Ziedoņa biogrāfijas faktus, uzzinot vairāk par dzejnieka dzīves ceļu, daiļradi.

Vispirms mums bija  neliela viktorīna par I. Ziedoņa biogrāfijas faktiem, piemēram,viņš gribēja kļūt par agronomu, nevis dzejnieku!, varēja atsvaidzināt literatūrā iegūtās zināšanas par dzejnieku, kā arī uzzināt ko jaunu. Tam sekoja izlaušanās spēle – klase tika sadalīta 3 grupās un pēc tam  3 istabās bija jāveic uzdevumi, saistīti ar 3 pasakām no grāmatas “Blēņas un pasakas”, kuras mums, starp citu, pirms tam bija jāizlasa. Veicot uzdevumus, pārbaudījām savu loģisko domāšanu, atmiņu, attapību un prasmi sadarboties, lai pēc iespējas ātrāk izkļūtu no istabām, veicot ne tik vieglos uzdevumus. Visinteresantākais bija uzdevums, kur, izmantojot rāciju, bija jāsazinās ar skolotāju, lai iegūtu atbildes. Izlaušanās spēles  veidotāji ļoti atjautīgi bija uzdevumos integrējuši tēlus un simbolus no pasakām. Kārtējo reizi bija iespēja pārliecināties, ka uzdevumi ir jālasa kārtīgi, jo precīza uzdevuma izpratne ir atslēga labam rezultātam. Mūsu klase izlaušanās spēli paveica 32,25 minūtēs, kas bija ļoti labs reultāts, kā mums teica nodarbības vadītāja Madara.

Šis pasākums ļāva tuvāk iepazīt dzejnieku aktīvā un interesantā veidā. Ziedoņa klasē laiks tiek pavadīts draugu lokā, brīvā atmosfērā, kur, smiekliem skanot, tiek gūtas jaunas zināšanas. Kā pats dzejnieks vēlējās, viņam veltīts muzejs nepavisam nav parasts muzejs. Tā noteikti bija saturīgi pavadīta pēcpusdiena 1.aprīlī!

Patrīcija Rocēna