Projekta darbs “Ilgstpējīga siltumnīca”

Laika posmā no 16.maija līdz 26.maijam matemātikas, fizikas un ķīmijas stundu laikā 10. un 11.klašu skolēni izstrādāja projekta darbu “Ilgstpējīga siltumnīca”. Projekta mērķis bija veicināt izpratni par fizikas, ķīmijas, matemātikas mācību procesā iegūto zināšanu

lietošanu praktisku jautājumu risināšanā un veidotu pārnesi starp teoriju un reālo dzīvi, kā arī mācīties sastrādāties grupā un sadalīt pienākumus. Projekta gaitā skolēniem bija jārisina dažādi skolotāju iepriekš sagatavoti uzdevumi, jāapkopo un jānoformē rezultāts pētnieciskajam darbam atbilstošā dokumentā. Darba kulminācija bija 26.maijā, kad abu klašu skolēni prezentēja viens otram savus veikumus. 11.klašu skolēni savus darbs bija papildinājuši arī ar galvenā produkta – siltumnīcu – reāliem modeļiem.

Neatkarīga žūrija (vācu valodas, krievu valodas un vēstures skolotāju sastāvā) vērtēja skolēnu prezentācijas un sadarbības prasmes, beigās apbalvojot 2 veiksmīgākās komandas katrā klasē ar balvu!

IZV viesojas RTU Konferenču un sporta centrā “Ronīši”

RTU Inženierzinātņu vidusskolas 10. un 11.klases skolēni, noslēdzot mācību gadu, aizvadījuši divas aktīvas dienas RTU Konferenču un sporta centrā “Ronīši”. Par aizraujošam aktivitātēm bija parūpējušies gan sporta skolotājs Ģirts, gan Latvijas Republikas Zemessardzes Zinātnes pētniecības un inovāciju ieviešanas centra kolektīvs. Pasākuma ietvaros abu klašu skolēna izaicināja viens otru, veicot sporta stafetes, pludmalē spēlējot futbolu un frīsbiju. Zemessardzes sagatavotajās aktivitātēs skolēni mācījās uzlādēt telefonu, ja nav pieejama elektrība, sakārtot pirmās nepieciešamības lietu mugursomu, pārsaitēt galvu, ja gūta trauma, un apguva prasmi transportēt somas pāri upei. Īpašās sarunās skolēnus ap sevi pulcēja latviešu alpīnists Imants Zauls, sniedzot vērtīgas pamācības izdzīvošanai zem klajas debess. Spītējot laika apstākļiem, neizpalika ne grillēšana, ne atpūta mūzikas ritmos.

Lai veiksmīga atpūta vasaras brīvlaikā!

10.klase apmeklē baleta izrādi

Izmantojot programmas “Latvijas skolas soma” atbalstu,  25. maijā 10. klase apmeklēja Latvijas Nacionālās operas baletu “Romeo un Džuljeta”. Lielai daļai klases šis bija pirmais baleta uzvedums, ko viņi bija apmeklējuši savā dzīvē. Tā sagadījies  vai nu dārgo biļešu dēļ , vai vienkārši tāpēc, ka balets viņus īpaši neinteresē.  Tomēr ,literatūras stundā  diskutējot  ar klases biedriem pēc izrādes apmeklējuma, noskaidrojām, ka gandrīz visiem izrāde ļoti patika. Mūzikas pavadījums, skaistie tērpi, dejotāju emocionālais priekšnesums – katrs atrada kaut ko, kas viņu ieinteresēja, emocionāli aizkustināja.

Noteikti palīdzēja arī tas, ka nesen bijām lasījuši lugu “Romeo un Džuljeta” literatūras stundās. Varējām vēlāk runāt par atšķirībām baleta uzvedumā un lugā. Mani visvairāk ieinteresēja tieši baletā izmantotā simbolika, kas aizstāja ierastos izrādes varoņu dialogus un darbības. Bija jādomā līdzi notikumiem uz skatuves, lai spētu savienot tos ar lugā lasīto.

Izrāde manus klases biedrus spēja “aizķert”, pat tos, kas gāja uz to ar domu kārtīgi izgulēties. Tā bija lieliska pirmā pieredze ar baletu lielākajai klases daļai, tāpēc visi piekritām, ka vēlamies arī nākamgad iet uz kādu baleta izrādi.

Miks Henrijs Hincenbergs, 10.klases skolnieks