IZV viesojas RTU Aizsardzības un militāro tehnoloģiju pētījumu centra vadītājs Dr.sc.ing. Juris Ķiploks un citi speciālisti

Lai iepazīstinātu skolēnus ar drošības jautājumiem saistībā ar mākslīgo intelektu un ar energoneatkarību saistītiem jautājumiem, RTU Inženierzinātņu vidusskolā viesojās RTU Aizsardzības un militāro tehnoloģiju pētījumu centra vadītājs Dr.sc.ing. Juris Ķiploks un citi speciālisti.
Speciālisti runāja ar IZV skolēniem par jaunākajiem pētījumiem un tehnoloģijām, kas tiek izmantotas valsts aizsardzības jomā, kura, diemžēl, pēdējā gada laikā kļuva vēl aktuālāka gan Latvijā, gan visā Eiropā.
Piemēram, viesi demonstrēja jauno militāro formu, kas tika izstrādāta ar speciālās datorprogrammas palīdzību, stāstīja par objektu atrašanas vietas noteikšanu ar digitālām akustiskām sistēmām un par citām jau realizētām vai vēl izstrādes stadijā esošajiem rīkiem.
Lekcijas laikā īpaša uzmanība tika pievērsta mākslīgā intelekta straujai attīstībai, plaši atklājot šī procesa gan pozitīvas, gan negatīvas sekas aizsardzības kontekstā.
Vieslekcijas laikā skolēni daudz uzzināja par vienu no svarīgākajām inženierzinātņu jomām, kā arī par iespējām kļūt par šīs nozares speciālistiem nākotnē.

Izlaušanās spēle Blēņas un pasakas

Literatūras mācību stundās 12.klases skolēni kādu laiku apguva un iepazina izcilā dzejnieka I. Ziedoņa dzeju, izstrādāja projektu par motīviem I. Ziedoņa dzejā, lasīja epifānijas un, pateicotieskultūrizglītības programmas “Latvijas skolas somas” atbalstam, vienā no pēdējām I. Ziedoņa daiļrades iepazīšanas stundām devās uzZiedoņa klasi.

21. aprīļa saulainajā pēcpusdienā ,izmantojot “Latvijas skolassoma”, finansējuma atbalstu, 12.klase izbaudīja interaktīvunodarbību- izlaušanās spēli “Blēņas un pasakas”-, kur trim komandām bija jāizkļūst no Imanta Ziedoņa pasaku istabām.

Klase tika sadalīta trīs grupās. Pirms spēles sākuma grupasviktorīnā pārbaudīja savas zināšanas par Ziedoni,viņa biogrāfijasniansēm,viņa idejām, darbiem un dziesmām ar viņa vārdiem. Tad katra grupa gāja savā telpā, no kuras bija jāizkļūst, atrisinot desmituzdevumus, kas saistīti ar vienu konkrētu I. Ziedoņa pasaku, kurabija iepriekš jāizlasa.

Viena grupa bija ieslodzīta zirgu stallī, meklējot vēju kā “Pasakā, kurā spēlējas, spēlējas, kamēr sāk spēlēt”. Otra grupa garāžāpieskatīja Kroko no “Kroko un Dila”. Trešā mita mazā padomjulaika dzīvoklī, pētot pogas no “Pasakas par Pogu”.

Spēlē bija dažādi izaicinājumi, kuros klase praktiski pārbaudīja, piemēram, kā galvā saskaitīt trīsciparu skaitļus, lūdza palīdzībuskolotājai, kad uzdevumu nav iespējams izpildīt pašiem, un, protams, kā pareizi izlasīt uzdevumu. 12-tie secināja, ka lasītprasmetomēr ir noderīga prasme.

12. klasei šī bija arī iespēja atskatīties uz stāstiem, ko dažs jauvarbūt bija dzirdējis, bet kuriem ir bijusi iepriekš neizprasta saistībaar dzīvi. Lasītās pasakas stāsta par atvadām, savas vietas atrašanu un netveramā ķerstīšanu, tāpēc izlaušanās spēle bija ne tikai izklaide, bet arī iespēja iepazīt literatūru un I Ziedoni citādā veidā.
Tālis Ozols (12. klase) 

RTU vadība apbalvo Inženierzinātņu vidusskolas skolēnus par sasniegumiem olimpiādēs

Sakot paldies par izciliem startiem novada mācību priekšmetu olimpiādēs, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Inženierzinātņu vidusskolas (IZV) skolēnus 5. aprīlī sveica IZV dibinātāji un padomes locekļi, RTU padomes locekļi un RTU rektors Tālis Juhna, suminot arī IZV skolotājus, kuri audzēkņus ir sagatavojuši startiem olimpiādēs.

Visaugstāko sniegumu olimpiāžu kopvērtējumā katrā klašu grupā uzrādījuši:
10. klases skolēni Līga Blumfelde, Anna Jukna, Edvards Meržvinskis, Jānis Bumbieris, katrs izcīnot četras godalgotas vietas;
11. klases skolēni Rūdis Freipičs un Artūrs Berovskis, izcīnot astoņas godalgas, un Ilya Reutin – septiņas godalgotas vietas;
12. klases skolēni Lukass Roberts Kellijs un Jūlia Zilbere, izcīnot septiņas godalgotas vietas, kā arī Viesturs Streļčs un Tomass Kristiāns Šterns, izcīnot piecas 5 godalgotas vietas.

Kopumā godalgoto vietu skaits 2. posma olimpiādēs un zinātniski pētnieciskajos darbos ir iespaidīgs – 47 skolēni izcīnījuši 1. vietu, 72 – 2. vietu, 69 – 3. vietu, savukārt 28 – atzinības.
Valsts olimpiāžu 2. posmā RTU IZV skolēni startēja 12 olimpiādēs, Rīgas valstspilsētā izcīnot 199 godalgotas vietas. Skolēni savas zināšanas pierādīja gan eksaktajos, gan humanitārajos mācību priekšmetos.
Savukārt 20 RTU IZV skolēni ir piedalījušies zinātniskās pētniecības darbu Rīgas reģionālajā konferencē, kurā visi darbi ir ieguvuši godalgotas vietas, kā arī 17 skolēnu darbi ir izvirzīti valsts lasījumiem.

RTU IZV ir Latvijā pirmā vispārējās vidējās izglītības mācību iestāde, ko izveidojusi universitāte un kurā Latvijas talantīgākie skolēni var padziļināti apgūt eksaktos mācību priekšmetus, lai sagatavotos inženierzinātņu studijām. Patlaban RTU IZV kopā mācās 72 talantīgi jaunieši no visas Latvijas.